niedziela, 2 października 2011

Kielbaskowe muffinki

Kolejne z serii muffinek, tym razem bardziej jako zamiennik dla kanapek do pracy. Przepis znaleziony tu odrobinę prze zemnie zmodyfikowany. Babeczki nie zaskoczyły mnie jakoś super pozytywnie. W sumie nie wiem czego się spodziewałam ale nie zaspokoiły mnie walorami smakowymi. Nie można powiedzieć ze są niesmaczne, w smaku dobre nic do nich nie mam jednak czegoś im brakuje ale jeszcze nie doszłam do tego co to jest. A i muffinki wychodzą dość tłuste.
Ze składników wychodzi około 20 babeczek.


Składniki:
- 375g mąki
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/2 łyżeczki pieprzu
- przyprawy (oregano/kminek/bazylia/przyprawy do pizzy)
- 2 cebule
- 160g kiełbasy lub szynki lub boczku (ja dałam "na oko" 2 kiełbaski śląskie)
- 130g sera żółtego
- 2 jajka
- 1 szklanki mleka
- 100ml oleju (można dać jeszcze mniej)

W misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sól pieprz i inne przyprawy. W garnku podsmażamy kiełbaskę i cebule oba składniki pokrojone w kostkę . Tu w zależności od efektu jaki chcemy osiągnąć. U mnie kiełbaska lekko się zarumieniła a cebula zeszkliła. Odstawiamy na chwilę do przestygnięcia. Ser żółty ucieramy na tarce na grubych oczkach. Dodajemy do miski z mąka. Dodajemy tez jajka olej i mleko i mieszamy. Na koniec dokładamy podsmażoną mieszankę wraz z tłuszczem. Ponownie mieszamy. Przekładamy do papilotek, troszeczkę poniżej granicy papilotki. Pieczemy w 200 st. C. około 20 minut a przytrzymałam 5 minut dłużej więc ładnie się ze złociły.

1 komentarz:

  1. Zamień kiełbaskę na chudy boczek wędzony. Niby w przepisie jest albo boczek, albo kiełbaska, że niby nie ma różnicy, ale boczek dodaje intensywniejszego aromatu i lepiej IMHO komponuje się z cebulką.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...