niedziela, 16 października 2011

Z cukinii "pasztet"

Cukinia w tym roku tak obrodziła że nie wiadomo co z nią robić. W domu leżą dosłownie wszędzie. Przepis pt. "Pasztet z cukinii" przyszedł do mnie można by powiedzieć pantoflowo w pracy. Szybki i prosty w sam raz na moją mała blachę.
Zastanawiam się na dodaniem do niego jeszcze piersi kurczaka, okazał się zbyt wegetariański na moje mięsożerne podniebienie. 
Uważam iż nazwa pasztet jest tu sporym nadużyciem ale trzymam się oryginału :)



Składniki:
- 3 szklanki startej cukinii
- 2 starte marchewki
- 1 cebula również starta
- 20 dag sera żółtego - startego
- 2 ząbki czosnku
- 1/2 szklanki oleju
- 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- garść natki pietruszki
- 3-4 jajka
- sól
- pieprz
- Vegeta
- 2 szklanki kaszy manny

Cukinię marchew cebule ser ścieramy na grubych oczkach. Czosnek przeciskamy przez praskę. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy na sztywną pianę i dodajemy na końcu. Wszystkie składniki dokładnie mieszamy. Papkę przekładamy do blachy i wkładamy do piekarnika na około godzinę na 180 stopni C.

Ja przytrzymałam około 10 minut dłużej dodałam tez pokrojoną w paseczki świeżą papryczkę chili.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...