czwartek, 20 października 2011

Beszamelowy łosoś

Przepis testowany jakiś czas temu. Jest pyszny, jeżeli ktoś lubi beszamelowy sos :) Dla mnie bomba a ponieważ właśnie sobie o nim przypomniałam to chyba w najbliższych dniach powtórzę. Oryginał tu.


Składniki:
- 150 g surowego łososia (wychodzi jeden kawałek)
- 1/3opakowania ulubionego makaronu
- 1 szklanka mleka
- 2 łyżeczki masła
- 2 łyżeczki mąki
- 1 łyżeczka mielonych grzybów (ja użyłam surowych pieczarek  pokrojonych w kostkę ale mieszanka grzybów na pewno będzie bardzie aromatyczna)
- sól
- pieprz
- szczypta gałki muszkatołowej
- płatki migdałów
- natka pietruszki (ja nie lubię więc nie użyłam)
- 2 ząbki czosnku
- 2 łyżki oliwy


W garnku topimy masło i dodajemy mąkę. dokładnie mieszamy aby nic się nie przypaliło. Dodajemy pomału mleko cały czas mieszając aby wszystko dobrze się rozpuściło. Doprowadzamy do wrzenia ciągle mieszamy, czkając aż lekko zgęstnieje.  Zdejmujemy z ognia. Doprawiamy solą pieprzem gałką muszkatołową i grzybami. 
Na patelni na oliwie podsmażamy czosnek pocięty w plasterki. Dodajemy sos beszamelowy i łososia podzielonego w plasterki. Dusimy chwilę. Makaron gotujemy al-dente dodajemy do sosu i dokładnie mieszamy. Podajemy posypując prażonymi migdałami i natka pietruszki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...