czwartek, 1 listopada 2012

Pieczony Łosoś - Dukan

A więc zaszalałam i kupiłam całego łososia. Oprawić go zabawa przednia. W mojej ogromnej kuchni na ogromnym blacie w którą stronę bym go nie przesunęła i tak spadał i kapał, łuski zbierałam przez tydzień ale za to porcji na 3 obiady i to za całkiem godne pieniądze. A ze łosoś dobry na dukana wiec szalałam. Przed wami pierwsza wersja łososia.





Składniki:
- filet z łososia bez ości*
- 3 cebule
- 30dag pieczarek**
- pół papryki czerwonej
- sól
- pieprz

Fileta solimy i pieprzymy odkładamy na chwile. W tym czasie jedną cebulę kroimy na ok 12 krążków nie muszą być super grube wiec spokojnie jedna powinna starczyć. Pozostałe dwie w grubą kostkę lub pół-krążki. Pieczarki kroimy w plasterki. Na patelni podsmażamy poszatkowaną cebule, i dodajemy pieczarki i paprykę. Smażymy około 5 - 10 minut i podlewamy odrobina wody aby się dusiło. W tym czasie na foli aluminiowej układamy po dwa krążki cebuli, a na nich układamy łososia, ja na górę dałam jeszcze po pieczarce ale nie jest to potrzebne. Folie zawijamy tak aby zamknąć w niej powietrze. Tak robimy z pozostałymi 5 kawałkami. Wrzucamy do piekarnika na 180 stopni na 20 minut. W tym czasie zaglądamy do duszonych pieczarek, trzeba je jeszcze przyprawić. Po 20 minutach zaglądamy do łososia i otwieramy nasze pakunki z folii aluminiowej i jeszcze na około 5-7 minut do piekarnika. Przez ten czas duszone pieczarki powinny już "dojść". Łososia przekładamy na talerz a na nim układamy duszone warzywa.

* jeżeli chodzi o filet z łososia ciężko mi powiedzieć ile potrzeba wagowo u mnie wyszło 6 kawałków, wielkości jak na zdjęciu
** pieczarek nigdy za dużo wiec każda ilość może być



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...