czwartek, 8 listopada 2012

Czyszczenie lodówki czyli papka ryżowo - parówkowa

Czasami tak jest ze człowiek ma smaka na coś całkowicie banalnego i prostego. I tak miałam i ja. Danie całkowicie oderwane od rzeczywistości i na pierwszy rzut oka niejadalne ale wyjadałam je zawsze prosto z patelni. wspomnienie czasów szkolnych a jeszcze okazało się ze mam domowy przecier pomidorowy! 





Składniki:
- opakowanie ryżu
- 6-8 parówek
- 250 ml domowego przecieru pomidorowego*
- 1/2 szklanki ketchupu
- 1 duża cebula
- 4 pieczarki opcjonalnie
- ulubione zioła

Ryz gotujemy. Na niewielkiej ilości oliwy smażymy na parówki pokrojone w krążki lub pół krążki. Dodajemy cebule pokrojoną w większa kostkę. Jak cebula się zeszkli dodajemy pieczarki jeżeli są. Po około 7 minutach zalewamy wszystko przecierem pomidorowym i gotujemy na małym ogniu aż woda trochę odparuje. Dodajemy ketchup i mieszamy. Na końcu dodajemy ryż i mieszamy, Zostawiamy na ogniu na około 2 minuty żeby wszystko się ładnie zagotowało. Doprawiamy solą pieprzem i ziołami u mnie oregano. 

*Nie nadaje się do tego zwykły, kupny przecier. Myślę ze można zrobić sos z samych pomidorów i przyprawić go odpowiednio.

Tak naprawdę można tu wrzucić wszystko czosnek, brokuł, kurczaka itp. ja jednak wole je w oryginalnym smaku.

PS. Przenoszę się na inną platformę blogową, mój nowy adres to http://gotuje.smacznie.pl/. Mam jeszcze klika przepisów które umieszczę tu z racji na zrobione już zdjęcia. Na nowym blogu jednak będę starała się wstawiać zdjęcia lepszej jakości i ładniejsze. Strona cały czas jest w budowie, więc proszę o wyrozumiałość ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...