środa, 4 kwietnia 2012

Pan Pizza

Dopadło mnie chyba wiosenne przesilenie, a na pewno zarazki które się pobudziły. Muszę przyznać ze pierwszy dzień siedzenia w domu jakoś zniosłam ale dziś już mam dość i pomimo że nie doleczona jutro idę do pracy. Oczywiście jest kilka pozytywnych aspektów, posprzątałam trochę w domu, przeszukałam szafki w poszukiwaniu zachomikowanych składników a w piekarniku pieką się muffinki z malinami. Tak na osłodę ale o nich innym razem :) Dziś przedstawiam przepis na pizze Pan, czyli na grubym puszystym cieście. Jedyny problem z ciastem to fakt iż z przepisu wychodzą 3 pizze, jak dla 2 osób to trochę dużo ale ciężko było mi wyliczyć proporcję. A ostatnia pizza nie chciała wyrosnąć ponieważ za długo czekała na swoją kolej.




Składniki:
- 2 1/4 łyżeczki suchych drożdży około 25gram świeżych
- 1 łyżka cukru pudru
- 1/2 łyżeczki soli
- 1/4 kubka mleka w proszku
- 1 1/3 kubka ciepłej wody
- 2 łyżki oleju
- 4 kubki mąki

Drożdże, cukier, sól i mleko w proszku mieszamy w dużej misce. Zalewamy woda i dokładnie mieszamy.Odstawiamy na 2 minuty i dodajemy olej. Mieszamy i dodajemy mąkę czekamy aż mąka wchłonie wodę, mieszamy i wrzucamy na stolnice. Wyrabiamy 10 minut. Dzielimy ciasto na 3 równe części, rozwałkowujemy do wielkości spodów i odstawiamy w blasze na 1 do 1.5 godziny. Blachę dobrze jest nasmarować olejem przed włożeniem ciasta. Po udekorowaniu pieczemy w 200stopniach C. przez 12-15 minut.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...