sobota, 10 marca 2012

Chicken Pot Pie czyli kurczak, pieczarki i ciasto francuskie....

Baaardzo lubię oglądać programy kulinarne. Nigella króluje choć jej przepisy są specyficzne w smaku, Nagel Slater jest inspirujący, jeszcze jest Ching-He Huang która przekonała mnie do korzystania z woka. W związku z tym lekko zmieniony przepis ekspresowych dania Nigelli . Robiłam go w oryginale i jedyne co zmienię na stałe to sposób na ciasto. 

 

Składniki (zgodnie z oryginałem, około 4 porcje):
- 3 plastry boczku (ja dałam trochę więcej)
- 1 łyżka oleju aromatyzowanego czosnkiem
- 5 pieczarek
- 250g filetów z udek kurzych
- 2 1/2 łyżki mąki
- 1/2 łyżeczki tymianku
- 1 łyżeczka masła
- 375 ml gorącej wody
- kostka bulionowa
- ciasto francuskie

Boczek kroimy w paski i podsmażamy na oleju, pieczarki kroimy w plasterki (sama rozdzielam je palcami na nieregularne kształty) dodajemy masło i smażymy. Ja od razu wszystko wkładam do większego garnka, w między czasie rozpuszczam kostkę w gorącej wodzie. Mięsko kroimy w kawałki i mieszamy z mąka i tymiankiem, tymianek miażdżę w moździerzu. Dodajemy do garnka. Przetrzymuje wszystko chwile dłużej żeby mieć pewność że w środku nie jest surowe.  Zalewamy wszystko rosołem. Doprowadzamy do wrzenia cały czas mieszając, i odstawiamy na bok. Zgodnie z oryginałem przekładamy gulasz do naczynia i zaklejamy ciastem, nakłuwamy widelcem i wrzucamy na 20 minut na 200 stopni C. Dla mnie wydało się to mało praktyczne więc piekę ciasto osobno.




Oryginał tu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...