sobota, 7 stycznia 2012

Kurczak w sosie musztardowym

Podobno medycyna orientalna stosuje musztardę jako środek przeciwko przeziębieniu, więc danie w sam raz na obecną porę roku. Jednakowoż pietruszka o mało co mnie nie zabiła. Danie specyficzne w smaku, musztardowe. Na prawdę gdyby nie pietruszka bardzo by mi smakowało. Dodatkowo możemy je zaliczyć do grupy przepisów diety ABS.

 

Składniki:
- 2 filety z kurczaka
- grubo zmielony czarny pieprz
- 1 ząbek czosnku
- 2 gałązki natki pietruszki
- cytryna
- 1/2 szklanki rosołu z kury
- 100 śmietanki / nisko-tłuszczowy jogurt naturalny
- 1 łyżka musztardy Dijon
- oliwa do smażenia około 2 łyżki

Filety posypujemy solą i pieprzem, Czosnek i natkę pietruszki drobno siekamy. Ścieramy skórkę z około 1/2 cytryny i wyciskamy około łyżkę soku. Sok dodajemy do rosołku (mój był z 1/2 kostki). Na rozgrzanej oliwie smażymy mięso. Według przepisu na średnim ogniu 3 minuty z każdej strony, następnie na małym 10-12 minut. Mój filet po tym czasie okazał się surowy w środku, specjalnie jeden rozkroiłam. Ogólnie jeżeli macie możliwość ugrillować mięso to będzie chudsze i zdrowsze. Tłuszcz ze smażenia potrzebny jest do sosu ale przy grillowaniu to proponowałam bym ilość zmniejszyć do jednej łyżeczki i sos zrobić w osobnym garnku. Wracając jednak do oryginału. Usmażone mięso zdjąć z patelni a w jego miejsce zeszklić czosnek. Następnie wlać 1/3 rosołku i rozprowadzić w nim tłuszcz. Stopniowo dodawać na zmianę resztę rosołu i śmietanę. Cały czas mieszając aż do otrzymania kremowej konsystencji. Na koniec do sosu dodajemy skórkę z cytryny i musztardę. Można doprawić do smaku solą. Filety polewamy sosem i posypujemy wcześniej posiekana pietruszką. Ja podałam z ryżem naturalnym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...