sobota, 17 sierpnia 2013

Ciastka z orzechami - Marthy Steward

Wielce nieszczęśliwie choruje na kaca książkowego. Nie działają na niego żadne popularne metody a jedyne lekarstwo to zakup kolejnej części serii lub wypożyczenie jej od kogoś. Próbuje wyleczyć się z jednego nałogu wpadając po uszy w drugi aby zatracić się w książkach do których mam dostęp i wiem ze działają podobnie, na razie jednak z marnym skutkiem. Książki na szczęście odwracają moja uwagę od problemów jakie mam i tego ze rozmnażają się one jak króliki. Nie można jednak czytać cały dzień bez odpowiedniej przekąski!

A może ktoś się zlituje i pożyczy mi serię o przygodach Sookie Stackhouse?!

Ciastka trafiły też do mojego biurowego pudełeczka, nic tak nie poprawia humoru w pracy jak odrobina słodkości.  

Przepis podejrzany w programie Marthy Steward, której jestem wielka fanką.





Składniki:
- 2 1/4 kubka mąki
- 1/2 łyżeczki sody
- 3/4 łyżeczki soli
- 250g margaryny w temp. pokojowej
- 1/2 kubka cukru pudru
- 1/2 kubka brązowego cukru
- 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
- 2 jajka
- 1 tabliczka gorzkiej czekolady posiekanej
- 1 szklanka orzechów również posiekanych (włoskich lub mieszanka różnych)

W misce mieszamy suche składniki (mąka, sól, soda). W osobnej misce miksujemy na puszysto margarynę cukier puder i cukier brązowy. Dodajemy ekstrakt z wanilii oraz jajka. Jajka dodajemy pojedynczo. Dokładnie mieszamy i pomału dodajemy mąkę. Miksujemy do dokładnego połączenia składników. W tym momencie mikser odstawiam, dodaje orzechy i czekoladę i mieszam łyżka, kilka razy żeby składniki równomiernie się rozłożyły. Łyżką do lodów układam na blasze do pieczenia. w odległości około 5 cm od siebie. Na blachę wchodzi mi około 12 sztuk pozostałe ciasto wkładam do lodówki czeka tam na swoją kolej. Ciastka pieczemy w temp, 180 st. C przez 12-14 min. Studzimy na kratce.

Według przepisu powinno ich wyjść 36 sztuk, u mnie jest ich około 25, może maja miesza łyżkę do lodów, moja jest o średnicy 5cm.



 

 Na specjalne zamówienie były też i niebieskie.

 

A z głośniczka na uspokojenie nerwów:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...