środa, 10 kwietnia 2013

Psie Precelki (Pretzel Dogs)

Musze się przyznać że do parówek mam ogromną słabość. I dotyczy to ich chyba w każdej postaci. Tak więc zobaczywszy przepis na Pretzel Dogs musiałam ich spróbować. Gdzieś jednak popełniłam błąd gdyż nie wyglądają tak pięknie jak na innych blogach ale raczej na smak to nie wpłynęło. Polecam każdemu miłośnikowi parówek (w bułce czy cieście)lub paluszków bo ciasto przypomina je w smaku. Przedsięwzięcie dość spore, kawał zabawy. Ale na pewno zrobię je jeszcze raz, i tym razem wybiorę na to wolny dzień aby nie siedzieć przy piekarniku do 21.




Składniki:
- 8 ulubionych parówek (warto mieć kilka parówek w zapasie ciasta wychodzi trochę więcej przynajmniej u mnie)

Ciasto:
- 1 1/2 kubka cieplej wody
- 1 łyżka cukru
- 1 małe opakowanie suchych drożdży (2 1/4 łyżeczki, opakowanie ma chyba 7g)
- około 4 1/2 kubka mąki
- 2 łyżeczki soli
- 2 łyżki masła roztopionego i schłodzonego

Woda:
- 3 litry wody (ok. 14 kubków)
- 1 kubek sody

Dodatkowo:
- jajko rozmieszane z odrobiną wody
- pieprz i sól do posypania z wierzchu u mnie również sezam.



W misce mieszamy wodę z cukrem i drożdżarzy i odstawiamy na 5 minut. Następnie dodajemy mąkę, sól i masło. Wszystko dokładnie wyrabiamy można i ręcznie i mikserem. Odstawiamy do wyrośnięcia na około godzinę.

Wodę mieszamy z soda i zagotowujemy. W tym czasie zajmujemy się parówami. Możemy zostawić je w całości lub przekroić na pół. Z ciasta odrywamy kawałek rolujemy i owijamy paskiem parówkę. 
Następnie wkładamy do wrzącej wody na około 30 sekund. Potem przekładamy na blachę smarujemy jajkiem posypujemy solą pieprzem i innymi dodatkami. Jak uzbiera się cała blacha wrzucamy do piekarnika na 12-14 minut w temperaturze 170 stopni C.

Ja korzystałam z poniższych stron, jest na nich ładnie pokazane jak zawijać parówy: 
http://traceysculinaryadventures.blogspot.com/2012/04/pretzel-dogs.html
http://www.girlichef.com/2012/03/pretzel-dogs.html
http://joythebaker.com/2012/01/mini-pretzel-dogs

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...